موکت فروشی

بررسی الیاف موکت

الیاف طبیعی موکت 

الیاف طبیعی موکت به چه معناست؟ الیاف مصنوعی موکت یعنی چه؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد و به بررسی الیاف موکت خواهیم پرداخت. موکت، کفپوشی که این روزها مورد استقبال بسیاری از مردم کشورمان قرار گرفته چرا که این کفپوش قیمت مناسب تری نسبت به فرش دارد. این که شما چه میزان نرمی پرز و مکان مورد استفاده موکت برایتان حائز اهمیت است میتواند به شما کمک کند نوع موکت را انتخاب کنید. در منزل ها عمده استفاده از موکت در اتاق برای نرمی هنگام لمس پا و آشپزخانه است.

 

در طرح و رنگ بندی موکت - بررسی الیاف موکت

 

بررسی الیاف موکت و انواع آن

ساختار اولیه همه موکت ها الیاف میباشد، که باتوجه به مصنوعی و یا طبیعی بودن الیاف موکت با یکدیگر فرق دارند. الیاف طبیعی که در ساختار موکت میتوان استفاده نمود: پنبه، پشم، کتان و… که پشم بیشترین استفاده را دارد. همچنین به موارد الیاف مصنوعی میتوان به: پلی استر، پلی پروپیلن، اکریلیک و نایلون اشاره نمود.

 

کفپوشی زیبا در طرح های متنوع - بررسی الیاف موکت

 

موکت با الیاف طبیعی پشم

موکتی با الیاف طبیعی مانند پشم، که پرزهای بسیار نرمی دارد، لوکس ترین موکت ها محسوب میشود. الیاف موکت پشمی باید بدانید که هیچگونه حساسیت و آلرژی خاصی برا افراد ایجاد نمیکند. گاهی تولیدکنندگان الیاف طبیعی را با الیاف مصنوعی ترکیب و یک موکت با دو قابلیت الیاف را تولید می‌کنند. این موکت بیشتر برای اتاق کودکان مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

 

با الیاف پشمی - بررسی الیاف موکت

موکت با الیاف پشمی

 

الیاف مصنوعی موکت: پلی استر

یکی از انواع الیاف موکت، پلی استر است. موکت پلی استر که موکتی برای دوستداران محیط زیست است، از موارد بازیافتی چون بطری ها و لاستیک ها ساخته می‌شود. این موکت که جزء موکت های الیاف مصنوعی محسوب میشود مانند موکت پشمی حساسیت زا نیست. این موکت به دلیل رنگ پذیری در مقابل رنگ های زنده تنوع رنگی بسیار بالایی دارد. همین دلیل باعث شده که این مدل خیلی بیشتر از سایر موکت ها تولید شود. موکت پلی استر به دو نوع پرز بلند و کبریتی در بازار وجود دارد. موکت پرز بلند برای قسمت هایی از کشور آب و هوای سردی دارند انتخابی به جا و شایسته است و مدل کبریتی یک مدل با قیمت مناسب برای استفاده در متراژ زیاد گزینه بسیار خوبی است.

 

پلی استر کبریتی - بررسی الیاف موکت

 

موکت پروپیلن

موکتی که بیشترین استفاده را در مکان های پر ترددی چون مراکز تجاری دارد، موکتی با الیاف مصنوعی است. دلیل استفاده از این موکت با الیاف مصنوعی این است که خیلی سریع و آسان قابل شستشو و تمیزی است و میتوان با سفیدکننده نیز آن را تمیز نمود. این نکته را بخاطر داشته باشید که، این موکت نرمی نایلون را دارد اما انعطاف کمتری نسبت به نایلون دارد. همچنین قابل ذکر است که قیمت موکت پروپیلن از موکت نایلونی کمتر است.

انواع الیاف موکت: اکریلیک

موکت اکریلیک جزء موکت های با الیاف مصنوعی محسوب می‌شود. اما باید این نکته را بدانید که این موکت به پشم مصنوعی نیز معروف است، چرا که شباهت زیادی به موکت چرمی دارد. به شما پیشنهاد می‌دهیم برای مکانی که در معرض کثیفی زیاد قرار دارد، موکت اکریلیک را انتخاب نمایید، چرا که این موکت مقاومت بالایی نسبت به لکه ها دارد. همچنین در برخی موارد اکریلیک را با پشم طبیعی ترکیب کرده و یک موکت با هردو قابلیت الیاف تولید می‌کنند. لازم به ذکر است که نسبت به مواد تمیز کننده ای که حالت قلیایی دارند این موکت تغییر رنگ می‌دهد و به رنگ قهوه ای در می‌آید.

 

موکت الیاف مصنوعی و الیاف طبیعی - بررسی الیاف موکت

 

موکت نایلونی

در رابطه با انواع الیاف موکت باید بگوییم، موکت نایلونی موکتی بادوام و مقاوم در مقابل سایش و لکه ها می‌باشد.  این موکت قیمت کمتری نسبت به موکت های پشمی دارد و کارایی بیشتری در منازل مسکونی دارد، زیرا این موکت به راحتی جاروکشی می‌شود. در میان موکت‌هایی با الیاف مصنوعی این موکت دارای محبوبیت بالاتری می‌باشد، زیرا در مقابل کپک مقاومت بالایی دارد. اگر می‌خواهید موکتی خریداری نمایید که برای 10 الی 15 سال از آن استفاده کنید، بهترین پیشنهاد موکت نایلونی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *