پایه

برش و نصب موکت

انواع برش موکت

برش موکت از کارخانه به دوصورت است یعنی با برش های رولی و تایل تولید میشوند. که عمده برش ها به صورت رولی است یعنی متراژ بسیار بالا تولید میشوند و به شکل رول جمع شده هستند که به هر میزانی بخواهید جدا میشود. موکت تایل نیز به شکل قطعاتی به شکل مربعی، مستطیلی، مثلثی و یا چهار گوش تولید میشوند. اهمیت برش بسته به نوع کاربرد آن مهم است این که شما در چه جایی میخواهید از آن استفاده کنید.

1 min 400x266 - برش و نصب موکت

برش از پشت نحوه ی صحیح برش

 

نحوه ی صحیح برش

متراژ موکتی که خریداری کرده اید برای فیکس شدن در مکان مورد نظر اگر به برش نیاز دارد تا سایز کف شود باید بدانید که باید خیلی دقیق و منظم برش دهید و راه اصولی و درست برش را بدانید. اگر در این کار دقت زیادی ندارید بهتر است این کار به کسی که نصب و برش موکت را بلد  است بسپارید. برای برش موکت به وسایلی مثل: متر، ماژیک و کاتر نیازمند هستید. توجه داشته باشید که کاتر خیلی مهم است و باید تیغ کاتر نو و تیز باشد که حین برش موکت را پرز پرزی نکند. همچنین ماژیک نیز نباید به طرف دیگر یعنی روی موکت هنگام اندازه گیری رنگ بدهد.

2 min 400x267 - برش و نصب موکت

کاتر موکت

 

ابتدا باید بدانید که برای برش موکت را بچرخانید و به پشت بیندازید. سپس با یک متر دقیق به صورت نقطه ای قسمت هایی که میخواهید برش دهید را علامت گذاری کنید سپس به وسیله ی کاتر برش دهید. حتما چک کنید که تیغ کاتر نو و برنده باشد تا مانع از ایجاد خراش و پرز پرزی شدن موکت شود. همچنین اگر قسمتی که میخواهید برش دهید اگر میشود آن قسمت را جمع کنید تا برش را به راحتی انجام دهید.

3 min 400x209 - برش و نصب موکت

محکم و سفت کردن موکت برای برش و نصب

 

فوم موکت

برای نصب موکت باید بدانید که آیا این موکت به پد زیرین نیاز دارد یا خیر. خاصیت پد زیر موکت این است که به طول عمر موکت شما افزوده میشود این فوم که مانع از اصطکاک بین کف و موکت میشود و از ساییده شدن  موکت جلوگیری میکند. جنس این پد فومی است و ساختار تولیدی پیچیده ای دارد. بعضی از موکت ها ممکن است به علت داشتن رنگ های شیمیایی مقداری از رنگشان روی کف باقی بماند. اما باید بدانید که این فوم نرم، منعطف و ضخیم مانع از این میشود موکت شما به کف رنگ دهد.

4 min 400x267 - برش و نصب موکت

فوم موکت برای جلوگیری از سایش

 

اقدامات قبل از نصب موکت

بعد از انتخاب و برش موکت شما باید برای نصب موکت اقدام نمایید. باید ابتدا کف را جاروکشی نمایید که هیچ گونه چیزی بر روی کف وجود نداشته باشد. سپس باید کف را بایک دستمال مرطوب پاک نمایید تا همه ی گرد و غبارها نیز گرفته شوند. سپس اقدام به نصب نمایید.

5 min 300x300 - برش و نصب موکت

موکت طرح ساده و تک رنگ

 

اگر خودتان میخواهید  نصب موکت را انجام دهید باید چسب مورد نیاز را از فروشگاه ابتدا تهیه نمایید و بعد با دقت بالا که میخواهید موکت را کجا پهن کنید اقدام به نصب نمایید. باید بدانید که اگر موکت را درست نصب نکنید با این که موکت خاصیت لیز خوردن ندارد. ممکن بر اثر دویدن کودکان یا جا به جایی یک وسیله سنگین باعث لیز خوردن موکت شود. نصب نادرست موکت باعث میشود که زیبایی ظاهری خود را از دست بدهد اما برای نصب نیز باید بدانیدکه با چسب مخصوص موکت، چسب دو طرفه و چسب چوب این کار را انجام دهید. شما باید بدانید الیاف موکتی که خریداری کرده اید چیست و همچنین نوع کفپوش محیط را بشناسید تا چسب مورد نیاز برای نصب را تهیه کنید. در صورت اشتباه چسباندن موکت برای جداسازی مشکلی پیش نمی آید و میتوان آن را جا به جا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *