موکت فروشی

بررسی نقش موکت در دکوراسیون کلاسیک و مدرن

بررسی نقش موکت در دکوراسیون کلاسیک و مدرن

چگونه از موکت در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

موکت ها از کفپوش های نرم و بسیار قدیمی هستند که سال هاست جزئی از وسایل و دکور هر خانه ای محسوب می شوند. امروزه از موکت هم در دکوراسیون کلاسیک و هم در دکوراسیون مدرن استفاده می کنند. قبلا اغلب موکت ها در رنگ های تیره تولید می شدند. با پیشرفته شدن صنعت و تکنولوژی، محصولات جدیدی تولید شده اند که هم کیفیت بسیار بهتری داشته و هم تنوع رنگ بالاتری دارند. خرید موکت با توجه به چیدمان، متراژ و نیاز خانه انجام می شوند. این محصولات علاوه بر اینکه فضای خانه را گرم می کنند، راحتی قابل توجهی داشته و هنگام راه رفتن و نشستن، حس خوبی را منتقل می نمایند. در این مقاله به نقش موکت در دکوراسیون خانه، مزایای خرید موکت عمده و خرید موکت خانگی می پردازیم.

اهمیت موکت در دکوراسیون منزل

به طور کلی، موکت ها به عنوان قطعات مکمل در دکوراسیون منزل دسته بندی می شوند؛ اما در واقع تاثیر بسیار بیشتری بر فضای داخلی دارند. به طوری که یک موکت درست انتخاب شده نه تنها مبلمان را به زیبایی کامل کرده، بلکه نقش مهمی در استایل و ظاهر کلی محیط خواهد داشت و خانه را راحت تر می کند. لذا دقت در هنگام خرید موکت از اهمیت خاصی برخوردار است.

نه فقط یک عنصر بصری …

قبل از هر چیز، شایان ذکر است که برخلاف تصور بسیاری از مردم، موکت ‌ها تنها نقش در ظاهر داخلی ندارند. اگرچه از نظر بصری نقش مهمی در فضای نشیمن دارند؛ اما می‌توانند راحتی را افزایش دهند. در اینجا پارچه و بافت موکت از اهمیت بالایی برخوردار است. هیچ کس نیست که احساس راحتی نشستن و راه رفتن روی یک موکت نرم را به جای یک سطح برهنه نداند. بنابراین توجه به بافت علاوه بر طرح در هنگام انتخاب و خرید موکت ضروری است.

موکت یکپارچگی اتاق را به ارمغان می آورد

آیا تا به حال وارد اتاقی شده اید که با وجود اینکه تقریباً پر از مبلمان و اشیاء تزئینی است، احساس خالی بودن و ناقص بودن را داشته باشید؟ هر کاری که برای دکوراسیون این اتاق ها انجام دهید، همیشه چیزی کم خواهد بود. زیرا وقتی صحبت از کف می شود، گزینه های زیادی به جز فرش و موکت به عنوان عنصر بصری نداریم؛ به خصوص اگر صحبت از یک اتاق بزرگ باشد، فقدان موکت یک نقص مهم است. شما می توانید با انتخاب و خرید موکت و یا خرید موکت خانگی که با دیوارها، قطعات تزئینی و البته مبلمان همخوانی داشته باشد، به یکپارچگی فضای زندگی خود کمک کنید.

موکت می تواند اتاق را بزرگ تر نشان دهد

هرکسی که دکوراسیون را می فهمد؛ می داند که می توان با انتخاب، خرید موکت و خرید موکت خانگی در اتاق های کوچک، این اتاق ها را بزرگ تر از آنچه که هستند نشان داد. در عین حال، در اتاق هایی که از موکت تیره استفاده می شود، موکت های رنگ روشن به روشن تر شدن اتاق کمک می کند.

از جزئیات رنگ بهره ببرید

عنصر رنگ که جزئیات را به هر بخش از زندگی اضافه می کند، عامل مهمی در انتخاب و خرید موکت است. شما می توانید با بهره گیری از انرژی منحصر به فرد ایجاد شده توسط رنگ ها، دکوراسیون خود را جهت دهید. با هماهنگی رنگ مناسب با مدل موکت مناسب می توانید به سبک دلخواه خود برسید. قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب و خرید موکت خانگی باید در مورد رنگ و مدلی تصمیم بگیرید که به بهترین وجه با محیط شما سازگار است. بدون تحقیق نمی توانید بدانید که چگونه رنگ ها مکمل یکدیگر خواهند بود. اگر مبلمان منزل شما رنگ ثابتی دارد، موکت طرح دار با ساختار پیچیده تری انتخاب کنید.

چرا استفاده از رنگ مناسب روی موکت مهم است؟

موکت یکی از عناصر دکوراسیونی است که فضا را کاملاً تکمیل می کند؛ با این حال انتخاب و خرید موکت، بسیار دشوار است. برای خرید موکت خانگی باید به فاکتورهای زیادی مانند سبک موکت، نوع نخ، طرح، کیفیت و البته رنگ توجه کرد. اغلب رنگ موکت یکی از سخت ترین جزئیات برای تصمیم گیری است. زیرا تجسم دکوراسیون خانه با شروع از یک ایده رنگی ممکن است دشوار باشد. یک تفاوت کوچک رنگ می تواند تاثیر چشمگیری بر ظاهر کلی خانه داشته باشد.
اگر مطمئن نیستید که هنگام خرید موکت رنگی چه نکاتی را در نظر بگیرید، نگاهی گذرا به نکات و پیشنهادات رنگی بیندازید تا در تصمیم گیری به شما کمک کند.

pic 2 - بررسی نقش موکت در دکوراسیون کلاسیک و مدرن

انواع موکت طرح دار برای خانه های مدرن یا کلاسیک

رنگ موکت مناسب منزل شما

هنگامی که به دنبال رنگ مناسب در هنگام خرید موکت هستید، ترندهای فعلی را در نظر بگیرید. بررسی کنید که چه چیزی محبوب و مرسوم است و آیا این رنگ ها با سبک طراحی داخلی شما مطابقت دارند یا خیر. موکت ‌های مد روز می ‌توانند از رنگ ‌های بسیار روشن تا رنگ ‌های تیره‌تر، الگوهای شلوغ و سبک ‌های خاص متغیر باشند. هنگام انتخاب و خرید موکت خانگی باید به ظاهر رنگ در اتاق و تاثیر آن در دکوراسیون خود توجه کنید. بسته به سبک موکت، رنگ های مدرن، اسپرت و تزئینی متفاوت است. رنگ های موکت شما باید برای نشان دادن خانه شما انتخاب شوند. رنگ موکت مستقیماً تحت تأثیر میزان نور طبیعی خانه و همچنین اندازه اتاق شماست. راهنمای رنگ موکت که آماده کرده ایم می تواند در جست و جو و خرید موکت ایده آل برای خانه به شما کمک کند.

موکت رنگ خنثی ترند هر دوره

همانطور که ترندها می آیند و می روند، موکت های با رنگ خنثی همیشه جزو پرفروش ترین ها هستند. علاوه بر ایجاد حسی ماندگار، به وسیله تغییر روند طراحی، استفاده طولانی مدتی نیز دارد. خاکستری، بژ، قهوه ای و حتی سایه های آبی را می توان رنگ های خنثی موکت در نظر گرفت. اگر می خواهید انتخابی داشته باشید که تقریباً با هر گرایش یا سبکی مطابقت داشته باشد، یک محصول با رنگ خنثی یک گزینه ایده آل برای خرید موکت است. رنگ های روشن می توانند احساسات فوق العاده ای را ایجاد کنند؛ به خصوص در یک منطقه بزرگ. برای افزایش عمق در موکت رنگ خنثی می توانید به سبک بافت روی آورید.
اگر بخواهید با تغییر روندها، موکت خود را تازه کنید، بهتر است رنگ روی زمین را خنثی نگه دارید. رنگ های خنثی موکت به این معنی نیست که اتاق یکنواخت به نظر می رسد. برای متمایز کردن کف می توانید مدل هایی با طرح های قهوه ای، بژ و یا خرمایی انتخاب نمایید. شما می توانید قطعات برجسته تری را در محیط با طرح های رنگارنگ انتخاب کرده و از رنگ های روشن تر یا تیره تر روی دیوارهای خود استفاده کنید. رنگ های خاکی، از جمله خاکستری گرم و بژ همیشه در هنگام خرید موکت و خرید موکت عمده محبوب هستند.

موکت تیره برای ظاهری گرم

رنگ ‌های تیره می‌ توانند فوراً ظاهر هر اتاقی را افزایش دهند. در حالی که رنگ های تیره حس تجمل و گرما را ایجاد می کنند، همچنین می توانند کثیفی و لکه هایی را که در صورت استفاده زیاد ایجاد می شوند، پنهان نمایند. هنگام انتخاب و خرید موکت، خرید موکت عمده و خرید موکت خانگی برای ورودی، راهرو یا اتاق نشیمن، می توانید علاوه بر رنگ های آبی تیره، بنفش، شاه بلوطی و مشکی را نیز در نظر بگیرید.

ویژگی های موکت آبی

اگر می خواهید رنگی به ظاهر خانه بیافزایید بدون اینکه منزل خود را با رنگ های اشباع شده غرق کنید، موکت آبی انتخاب مناسبی است. مدل های موکت آبی کلاسیک و جاودانه، لایه ای ظریف از رنگ را به محیط شما می بخشد. رنگ ‌های خاکستری تیره به طرح ‌های دراماتیک‌ تر می‌ آیند و به پنهان کردن لکه‌ها کمک می ‌کنند. در حالی که رنگ های تیره برای پنهان کردن لکه ها خوب در نظر گرفته می شوند، مهم است که به خاطر داشته باشید که می توانند کرک یا گرد و غبار را نشان دهند.

موکت رنگ روشن حس تازگی می دهد

رنگ های روشن به دلیل توانایی خود در شکست نور طبیعی می توانند فضای اتاق را بزرگ تر کنند. از موکت های رنگ روشن اغلب برای نورپردازی فضاهای کوچک مانند اتاق خواب کودکان و اتاق نشیمن استفاده می شود. اگر به دنبال احساس طراوت و تمیزی در خانه خود هستید، در هنگام خرید موکت، خرید موکت عمده و خرید موکت خانگی رنگ های سفید، بژ، کرم یا حتی سایه های روشن سبز یا صورتی را انتخاب کنید. اما به خاطر داشته باشید که وقتی می خواهید موکتی با رنگ روشن در یک اتاق پر استفاده نصب کنید، پنهان کردن کثیفی آن دشوارتر خواهد بود. سعی کنید محصولاتی را انتخاب کنید که در برابر لک مقاوم باشند و به راحتی تمیز شوند.
رنگ‌ های خاکستری روشن موکت می‌توانند راهی آسان برای وارد کردن نور به اتاق شما باشند. خاکستری روشن می تواند با انواع سبک های طراحی ترکیب شود و فضا را روشن کند. موکت های خاکستری گرم برای فضاهایی با رنگ و سبک طراحی دیوار گرم تر ایده آل هستند. علاوه بر رنگ ‌های خاکستری، رنگ ‌های برنزه و بژ برای استفاده در هر اتاق از خانه شما مناسب است.
رنگ موکت می تواند کل حس یک اتاق را تغییر دهد. بنابراین نیاز به انتخاب دقیق و عاقلانه دارد. با توجه به اینکه چگونه ممکن است روندها در طول سال ها تغییر کنند، مهم است که در نظر بگیرید آیا رنگی که امروز دوست دارید در آینده برای شما جذاب خواهد بود یا خیر. با مقایسه گزینه های رنگ و مدل های مختلف جنس و طرح به راحتی می توانید در هنگام خرید موکت، خرید موکت عمده و خرید موکت خانگی مناسب ترین مدل موکت رنگی را برای منزل خود را از فروشگاه موکت پایتخت بیابید.

در مراقبت از موکت چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

  • با ایجاد یک ناحیه نرم روی یک سطح سخت، به خصوص در خانه هایی که کودکان کوچک دارند، به ایمنی کمک می کند؛
  • این فرصت را می دهد تا عیوب سطوحی مانند پارکت را بپوشاند؛
  • کیفیت هوا در اتاق های دارای موکت بالاتر است. به این دلیل که موکت ها ذراتی را که معمولاً در هوا آزاد می شوند به دام می اندازند و به راحتی می توان آنها را از موکت تمیز کرد؛
  • صداهایی را که ممکن است آزاردهنده باشد به حداقل می رساند؛ به خصوص هنگام راه رفتن روی سطوحی مانند پارکت.
pic 3 - بررسی نقش موکت در دکوراسیون کلاسیک و مدرن

انتخاب موکت مناسب برای منزل

پیشنهاد موکت برای اتاق پسرها

موکت ها جایگاه مهمی در تامین راحتی مطلوب در اتاق کودکان دارند. موکت های تزیینی که با استفاده از مواد سالم تولید می شوند، در طرح ها و رنگ های مختلف مناسب اتاق کودکان هستند. رنگ های مختلفی مانند قرمز، اکروم، خاکستری، مشکی و زرد در موکت های مخصوص اتاق پسرها گنجانده می شود که تناژهایی مانند آبی، سرمه ای و فیروزه ای در اولویت قرار دارند.

نکاتی که در انتخاب موکت دخترانه باید در نظر گرفت

  • بزرگ شدن در محیطی سالم و راحت بزرگ ترین آرزوی والدین است. موکت جایگاه بسیار خوبی در راحت کردن اتاق دخترها دارد، جایی که ساعت های طولانی به بازی و خواب در آن سپری می شود. بسیار مهم است که در هنگام خرید موکت، خرید موکت عمده و خرید موکت خانگی برای اتاق دخترتان دقت کنید. مواردی که در انتخاب موکت دخترانه باید به آنها توجه کنید را به اختصار فهرست می کنیم؛
  • برای سلامت فرزندتان مراقب انتخاب موکت های ضد حساسیت و آنتی باکتریال باشید؛
  • با انتخاب های مناسب برای اندازه اتاق، می توانید اطمینان حاصل کنید که فرزندتان از موکت با حداکثر کارایی استفاده می کند؛
  • بافت موکت دخترانه و متریال استفاده شده بسیار مهم است. موکت های بافت نرم به کودک شما کمک می کند تا احساس راحتی و امنیت نماید؛
  • محصولات بدون پرز از نظر بهداشتی مناسب ترند؛
  • توجه به انتخاب کودک در انتخاب رنگ و مدل در هنگام خرید موکت می تواند نگرش مفیدی برای رشد او داشته باشد؛
  • موکت در اتاق کودکان می تواند در معرض لکه های مختلفی مانند رنگ و مواد غذایی باشد. از این نظر، استفاده از مدل هایی که ضد لک هستند و به آسانی تمیز می شوند، راحت تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *