پایه

طول و عرض استاندارد موکت رولی و موکت تایل چقدر است؟

موکت استاندارد

موکت استاندارد، باید تمام ویژگی ها را باتوجه به خاصیت الیاف های بکار برده شده موکت دارا باشد و اندازه ای استاندارد داشته باشد. خیلی جالب است که موکت کفپوشی که قیمت پایین تری نسبت به فرش دارد مانند فرش اندازه ها و سایز های محدودی ندارد. موکت کفپوشی که به انتخاب شما در هر اندازه ای که بخواهید میتوانید آن را برش دهید. موکت ها محدودیت اندازه ندارند یعنی این که مثل فرش محدود به چند اندازه و سایز نیستند.

18 min 365x300 - طول و عرض استاندارد موکت رولی و موکت تایل چقدر است؟

رنگ بندی متنوع موکت

عرض موکت

عرض موکت عمدتا بین 1.5 تا 4 متر است. البته این عرض بیان شده برای موکت رولی است. موکت های رولی موکت هایی هستند که به متراژ زیاد تولید میشوند و محدودیت اندازه ی ویژه ای ندارند. موکت های قالبی که ابعاد مشخص وکمی دارند اما باز سایز قطعات موکت قالبی نیز محدودیت چندانی ندارد. عرض موکت هایی که 1.5 هستند اگر با عرض مکان مورد نظر شما یکی نباشد شما باید چند برش خریداری کنید. یا این که موکت دلخواهتان با عرضی که مناسب مکان مورد استفاده است را خریداری کنید.

19 min 369x300 - طول و عرض استاندارد موکت رولی و موکت تایل چقدر است؟

برش موکت با اندازه دلخواه

 

 

استاندارد عرض موکت رولی

استاندارد خاصی برای عرض موکت رولی  وجود ندارد. یعنی نمیتوان گفت که چه عرضی مناسب ترین عرض برای یک موکت است. موکت های خارجی با عرض های تا 5 و 6 متر تولید میشوند. برای مکان هایی مانند خانه شما بهتر است که از موکت هایی که عرض های کمتری دارند استفاده کنید. شما برای مکان هایی مثل اداره ها و یا هتل ها که به متراژ بیشتری نیاز دارند از موکت با عرض 4 استفاده کنید. این نیز بسته به مکان دارد این که عرض ان مکان چقدر است و این که طول موکت های رولی 12 متر است.

20 min 400x300 - طول و عرض استاندارد موکت رولی و موکت تایل چقدر است؟

موکت کفپوشی شیک و مدرن

 

اندازه ی موکت تایل

موکت تایل چون قالبی تولید میشود پس اندازه های مشخصی ندارد. البته اندازه ی زیبای این قطعات عمدتا 50*50 است که به شکل مربع است. اما باز این که قطعات چه شکلی داشته باشند به سلیقه ی شما بستگی دارد. البته اندازه های دیگری برای قطعات موکت تایل وجود دارد. قطعاتی با ضلع 48، 50، 60 و 96 تولید میشوند. شکل قالب را نیز شما میتوانید مربع، مستطیل، مثلث و یا چهار گوش انتخاب نمایید. ویژگی اقتصادی موکت تایل این است که اگر یک قطعه از ان آسیب ببیند شما همان را عوض میکنید و مجبور به تعویض کامل نیستید.

21 min 400x269 - طول و عرض استاندارد موکت رولی و موکت تایل چقدر است؟

موکت تایل با قالب های مربعی و مثلثی

 

استثناهای اندازه ای در موکت ها

پس موکت ها به دو شکل رولی و تایل تولید میشوند. عرض عمده برای موکت رولی 3 متر است که تولید میشود و بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. باید به شما این مژده را بدهیم که در تولید این کفپوش استثناهایی وجود دارد. برای کسانی که توانایی شستشوی مداوم پلکان ها را ندارند و یا برای کناره های خالی مانده که به کفپوش نیاز دارد. موکت هایی با عرض های خیلی کمی وجود دارد که برای این مکان ها قابل استفاده میباشد. علاوه بر این که شما مجبور نیستید پلکان را شستشو دهید مانع از سر خوردن شما میشود.

 

 

موکت کناره

همچنین برای تراس که روزانه برای استشمام هوای تازه استفاده از موکت کناره انتخاب خوبی است. به این موکت ها که عرض کمتری دارند موکت کناره میگویند. بهتر است رنگ های تیره یا چرک تاب برای پلکان و راهرو انتخاب نمایید چرا که در معرض گرد و غبار زیادی هستند. با انتخاب کناره ها شما خودتان را از دست کار سختی مثل شستشوی پلکان راحت میکنید. همچنین اگر پلکان ها شکل زیبایی ندارند شما با کناره جلوه ی زیبایی به آنها میدهید. و فقط با یک جارو کشیدن پلکان تمیز و زیبایی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *