موکت فروشی

چگونه نصب موکت را خودمان انجام دهیم؟

چگونه نصب موکت را خودمان انجام دهیم؟

یکی از مراحل اساسی و در واقع آخرین مقوله (خرید موکت)، نصب آن می باشد. بعضی از افراد چون کمی با نصب موکت آشنایی دارند و یا خواهان صرف هزینه برای این مرحله نیستند، تمایل دارند خودشان نصب موکت را انجام دهند و بدین گونه بودجه ای که قرار است برای هزینه نصب موکت صرف شود را صرفه جویی کنند.

  

Carpet installation - چگونه نصب موکت را خودمان انجام دهیم؟

وسایل مورد نیاز برای نصب موکت

برای نصب موکت وسایل زیر را نیاز دارید:

رول موکت، چسب مخصوص ملیله موکت، ثابت کننده موکت، چسب دو طرفه، متر، کاردک، قیچی، صاف کننده، کاتر. این ابزار در جعبه ابزار هر نصاب موکت وجود دارد.

خوب است بدانید قبل از خرید رول ملیله، زمانی را برای اندازه گیری سطحی که قرار است توسط موکت پوشانده شود، اختصاص دهید. برای اطمینان از بریدگی و ضرر احتمالی، حدود 10٪ موکت بیشتری بخرید. اگر تمایلی به پهن کردن موکت توسط خودتان را ندارید، می توانید آن را به یک متخصص بسپارید. برای انجام این کار، می‌توانید با کارشناسان ما مشورت نموده و پس از آگاهی از قیمت نصب موکت، و کسب اطلاع از هزینه نصب موکت در تهران و یا سایر شهرستان ها نسبت به نصب آن درخواست خود را مطرح نمایید و کارمندان ما در اسرع وقت برای نصب موکت در تهران و یا سایر شهرستان ها اقدام خواهند نمود.

مراحل نصب موکت

مراحل لازم برای نصب موکت را برای شما شرح داده ایم:

 

1) انتخاب موکت: اولین مرحله در خرید موکت، تحقیق و مشاوره گرفتن در مورد (انواع طرح موکت) و مشاهده (لیست قیمت موکت) در انواع مرکز فروش و سایت های فروش موکت می باشد.

نکته: برای پیدا کردن متراژ سطح کفی که باید پوشانده شود (بر حسب متر مربع)، طول اتاق (بر حسب متر) را در عرض آن (در متر) ضرب نمایید.

 

2) آماده سازی کف: غیر ممکن است که یک پوشش جدید بدون آماده سازی کف به خوبی انجام شود.

شما با خالی کردن کامل اتاق شروع خواهید کرد. سپس، پوشش قدیمی کف را بردارید. در نهایت، کف را کاملا تمیز کنید. کف شما باید صاف، تمیز و خشک باشد. تمام آثار چسب برای جلوگیری از برآمدگی در موکت جدید را بردارید.

همچنین به یاد داشته باشید که قرنیزها را بردارید (بعد از اینکه موکت در جای خود قرار گرفت آنها را دوباره قرار خواهید داد).

 

3) آماده سازی موکت: هنگامی که کف شما کاملاً آماده شد، رول های موکت خود را پهن کنید. موکت همیشه به صورت رول بسته بندی می شود و دلیل آن تسهیل حمل و نقل و عدم تغییر شکل آن
می باشد. بنابراین رول ها باید حداقل یک روز قبل باز شوند تا موکت شکل اولیه خود را به دست آورد. بدون این اقدامات احتیاطی، ممکن است نصب آن دشوارتر گردد.

 

4) پهن کردن موکت: زمانی که رول های موکت به مدت 24 ساعت باز شدند، نوبت به نصب موکت روی زمین می رسد. اجازه دهید 15 سانتی متر اضافی در هر طرف اتاق باشد.

روش های مختلفی برای چیدن موکت وجود دارد که به ویژه با توجه به اندازه اتاق و کاربرد آن انتخاب می شود:

  • برای اتاق 10 متر مربع یا کمتر: فقط چسب دو طرفه را در امتداد دیوارها قرار دهید. سپس موکت را با صاف کردن تمام سطح، از مرکز موکت به بیرون، پهن نمایید.
  • برای یک اتاق 10 متر مربع تا 20 متر مربع: نه تنها چسب دو طرفه را در امتداد دیوارها، بلکه در هر متر نیز قرار دهید.
  • برای یک اتاق 20 متر مربعی: برای یک اتاق بزرگتر یا اتاقی با رفت و آمد زیاد، مستقیماً از چسب موکت استفاده نمایید.

برای پوشش یک مکان بزرگ، یکی از موارد زیر انجام گردد:

  • برای چسب مخصوص موکت از کاردک استفاده نمایید.
  • برای ثابت کننده موکت از غلتک پشت موکت استفاده نمایید.

پس از چسباندن چسب، 20 دقیقه صبر کنید، سپس موکت را پهن نمایید و از وسط به سمت بیرون، موکت را صاف کنید.

حتی برای اتاق های کوچک نیز می توانید از چسب استفاده نمایید. استفاده از چسب دو طرفه برای مساحت های کوچک به دلیل پروسه نصب ساده و کم هزینه تربودن توصیه شد.

 

5) برش: پس از پهن شدن موکت، نیاز به برش اضافه های گوشه های اتاق است.

برای برش از کاتر و خط کش فلزی استفاده گردد. از یک بلوک چوبی یا یک پشتی محکم نیز استفاده نمایید. در گوشه ها یا برش ها، دوباره از چسب موکت یا نوار چسب استفاده کنید تا مطمئن شوید که موکت به آنها چسبیده است.

دیدگاهی در مورد “چگونه نصب موکت را خودمان انجام دهیم؟

    1. moket2698 گفت:

      شما میتوانید با استفاده از چسب های مخصوص اقدام به نصب موکت به راحتی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *