موکت فروشی

چگونه کیفیت موکت را در هنگام خرید موکت بررسی کنیم

چگونه کیفیت موکت را در هنگام خرید موکت بررسی کنیم

خرید موکت

با توجه به این که امروزه همگی دوست دارند وسایل خود را نوکنند یا چیدمان آنها را عوض کنند.  خرید موکت یک راه کم دردسر و بصرفه برای کسانی که تمایل به بروز کردن یا چیدمان وسایل است. اگر به تنهایی زندگی میکنید برای شما انتخاب کفپوشی که بتوانید به تنهایی آن را در خانه جا به جا کنید مهم است. موکت ویژگی های خوبی زیادی دارد اما هنگام خرید نباید خیلی آسان از آنها گذاشت . باهم به بررسی چند نکته حین خرید میپردازیم.

 

 

در رنگ بندی و جنس موکت های رولی 400x244 - چگونه کیفیت موکت را در هنگام خرید موکت بررسی کنیم

 

نوع الیاف موکت

در هنگام خرید موکت باید به این که آیا به مواد شیمیایی حساسیت دارید یا نه توجه کنید. اگر شما به پشم حساسیت دارید باید موکت پشمی بدون حساسیت سفارش دهید. بین موکت ها، موکت های پشمی نرم، لوکس و گران تر هستند. موکت ها با الیاف نایلونی ارزانتر، با دوام تر و دارای طرح و رنگ بندی بیشتری میباشند. الیاف پلی استر برای مکان هایی که زیاد کثیف میشوند خیلی مناسب است. الیاف موکت پلی استر دارای رنگ بندی های محدودی میباشد اما قیمت بسیار مناسبی دارد.

خرید ابتدا به الیاف مناسب را انتخاب کنید 400x290 - چگونه کیفیت موکت را در هنگام خرید موکت بررسی کنیم

قبل خرید ابتدا به الیاف مناسب را انتخاب کنید

 

راحتی موکت

لمس موکت پشمی بعد از یک خستگی طولانی باعث میشود پاهایتان حس نرمی و لطافت به بدنتان القا کند. اما اگر برای مکان هایی مثل پلکان که گذری روی آنها پا میگذارید موکت بخرید از موکت های زبر استفاده کنید. این نکته را بدانید که موکت های زبرتر عمر طولانی تری دارند. راحتی یک موکت بسته به نوع الیاف به کار برده شده در تولید آن دارد. به هر میزان که از الیاف طبیعی استفاده شود موکت نرمتری خواهید داشت. همچنین موکت های پلی استر راحتی بیشتری نسبت به موکت های نایلونی دارا هستند. البته تشخیص الیاف برای شما کار راحتی نیست و برای دانستن نوع الیاف موکت باید از فروشنده بپرسید. بهترین راهنما برای شما در هنگام خرید فروشنده است که از او اطلاعات لازم را بگیرید را درمورد موکت بگیرید.

نقش و طرح در موکت 240x300 - چگونه کیفیت موکت را در هنگام خرید موکت بررسی کنیم

تنوع نقش و طرح در موکت

 

شکل و طرح موکت

بسته به این که دیوار های شما چه رنگی و طرحی دارند و این که سایر وسایلتان مانند مبلمان چه رنگ و طرحی دارند. شما میتوانید طرح و رنگ موکت خودرا انتخاب کنید. یا اگر برای اتاق خواب میخواهید موکت خریداری فرمایید باید بسته به سن صاحب اتاق شما طرح و رنگ اتاق را انتخاب نمایید.

کبریتی رنگ تیره و روشن 256x300 - چگونه کیفیت موکت را در هنگام خرید موکت بررسی کنیم

موکت کبریتی رنگ تیره و روشن

 

کاربرد موکت

وقتی به خرید موکت میروید باید باتوجه به مکانی که موکت را برای آن در نظر گرفته اید انتخاب خود را انجام دهید. به طور مثال برای اتاق های کوچک بهتر است موکتی با رنگ روشن برای بزرگتر نشان دادن اتاق انتخاب کنید.  یا برای اتاق های بزرگ موکتی با رنگ تیره انتخاب نمایید. یا این که الیاف موکت برای اتاق های کودک و کهن سالان که امکان دارد به زمین بخورند برای جلوگیری از آسیب  موکتی نرم ولطیف انتخاب کنید. یا اگر برای محل کار است باید جنسی داشته باشد که عایق صدا باشد. یا برای قسمت هایی مانند جلوی تلویزیون بهتر است موکتی پشمی انتخاب نمایید. بهتر است  قسمت های جلوی مبل برای شیک بنظر رسیدن  موکت پرز بلند را انتخاب نمایید.

پشمی پرز بلند مناسب کفپوشی مناسب جلوی مبل 400x261 - چگونه کیفیت موکت را در هنگام خرید موکت بررسی کنیم

موکت پشمی پرز بلند مناسب کفپوشی مناسب جلوی مبل

 

قیمت موکت

در هنگام خرید موکت باید بدانید که بعضی از موکت ها  از نظر نرمی و پرز تفاوت چندانی با فرش ندارند. این که قیمت فرش ها امروزه بسیار زیاد است بدیهی است که مردم به سمت موکت کشیده شوند. قیمت خیلی مهم است چرا که هرکس به اندازه ی بودجه ی مالی خودش خرید میکند. اما نباید یک کفپوش بی کیفیت را نیز خریداری کرد. البته باید به شما بگوییم که فروشگاه موکت پایتخت تمامی موکت های برند پالاز و ظریف مصور را با نازل ترین قیمت برای شما ارائه میدهند. شما با خرید کردن از فروشگاه موکت پایتخت از کیفیت و قیمت موکت خریداری شده ی خود مطمئن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *