پایه

تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی

تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی در چیست؟

تفاوت اصلی بین موکت هتلی، اداری و خانگی در نوع جنس آنها میباشد. نوع الیاف به کار برده شده در جنس موکت خیلی مهم است، در واقع آن الیاف تعیین میکند که موکت چه ویژگی هایی داشته باشد. باید توجه داشته باشید که تفاوت های دیگری هست که این موکت ها را با یکدیگر متمایز میکند. هتل و اداره هردو مکان هایی پر رفت‌وآمد هستند اما کفپوش هتل باید حس آرامش و راحتی را القا کند و اداره باید کفپوشی منظم و مرتب داشته باشد.

9 300x300 - تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی

موکت هتلی با رنگ و طرحی گرما بخش

 

موکت هتلی

در نگاه اول کسی که وارد هتل میشود باید به مسافر حس آرامش و امنیت داده شود. موکت هتلی که در راهرو ها و پلکان استفاده میشود باید رنگی گرما بخش و صمیمی داشته باشد. زمانی که در هتل قدم میزنید باید فضای هتل به مسافر احساس امنیت و راحتی بدهد. همچنین موکت اتاق ها باید خاصیت های چون دیر لک شدن، ضد حریق بودن، راحت بودن و ضد حساسیت را دارا باشد. مهم است که کفپوش اتاق ها در صورت لک شدن خیلی زود در زمان کم تمیز شود برای همین بهتر است که موکت هایی که خیلی زود تمیز میشوند استفاده کرد. همچنین برای احتیاط به منظور جلوگیری از آتش سوزی بهتر است که کفپوش هتل ضد حریق باشد. برای راحتی کودکان و جلوگیری از آسیب رسیدن به آنها حین بازی در اتاق بهتر است موکت راحت و نرم باشد.

10 1 400x248 - تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی

موکت اداری

 

ویژگی های موکت مناسب مکان های اداری

موکت اداری، این کفپوش باید ویژگی هایی مانند:  تمیزی آسان، مقاومت در برابر ضربه، حفظ شکل ظاهری، ضد گردوغبار، عایق صوت و صدا بودن و مقاومت در برابر الکتریسیته را دارا باشد. همه ویژگی هایی که گفته شد حائز اهمیت هستند. بسیار مهم است که موکت مکان‌های شلوغی مانند ادارات به سرعت تمیز شود، زیرا به دلیل نظافت یک موکت نمی‌توان اداره را تعطیل نمود. اداره که مکانی پر رفت وآمد است خیلی مهم است که آلودگی صوتی برای دیگران ایجاد نکند. پس باید از کفپوشی که عایق صدا باشد استفاده نمود.

 

 

 

کفپوش اداری

موکت مقاوم در برابر الکتریسیته که در صورت برق گرفتگی میتواند عایقی برای ایمنی باشد، یک کفپوش بسیار مناسب برای اداره ها است. چرا که در ادارات وسایل برقی زیادی وجود دارد که روزانه روشن شده و مورد استفاده قرار میگیرند. پس به منظور جلوگیری از اتفاق ناگواری مثل برق گرفتگی بهتر است که کفپوش در برابر الکتریسیته مقاوم باشد. همچنین به خاطر تردد زیاد روزانه کفپوش نباید شکل ظاهری خود را زود از دست بدهد.

11 1 385x300 - تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی

موکت خانگی

 

موکت خانگی

موکت خانگی نیز بسته به قسمتی که شما میخواهید این کفپوش را پهن کنید جنس و رنگ آن متفاوت خواهد بود. شما برای قسمت هایی که تردد زیادی دارند مانند آشپزخانه بهتر است  موکتی را انتخاب کنید که مهمترین ویژگی آن مقاومت در برابر رطوبت و مقاومت در برابر لکه ها باشد. برای قسمت هایی مانند اتاق خواب باید موکتی نرم و لطیف که حس خستگی از بزرگسالان را دور کند انتخاب کنید. همچنین برای اتاق کودکان بهتر است کفپوشی باشد که در حین بازی بر روی آن صدمه و آسیبی به کودکان وارد نشود.

12 1 400x226 - تفاوت موکت هتلی، اداری و خانگی

موکت پشمی پرز بلند برای نشیمن خانه

 

برای قسمت هایی چون نشیمن و پذیرایی بسته به رنگ دیوارها و وسایل شما یک موکت خانگی که با دیزاین خانه شما همخوانی داشته باشد انتخاب نمایید. البته خیلی مهم است که این موکت چه جنسی داشته باشد مثلا برای کاناپه های تکی که همیشه برای استراحت میان روز از آنها استفاده میشود بهتر است که موکت پرز بلند را انتخاب نمایید. همچنین برای قسمت هایی که تردد زیادی در آنجا میشود بهتر است که موکتی با پرز کوتاه و خاصیت ضد تغییر شکل بر اثر تردد زیاد انتخاب فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *