موکت فروشی

نکاتی برای تمیز کردن موکت

 

موکت تمیز

نکاتی برای تمیز کردن موکت:موکت ها اغلب ویژگی مقاومت در برابر لک شدن را دارند. این ویژگی سبب میشود که شما زیاد خودتان را درگیر تمیزی موکت نکنید. اما اگر موکت لک شد باید با روش درستی که به بافت و رنگ موکت با مواد شوینده مناسب آن موکت به تمیز کردن بپردازید. یا اگر نیاز به شستشوی کامل بود باید قبل از شستشو در مورد الیاف موکت خود آگاهی کامل داشته باشید.

موکت با استفاده از دستگاه 400x225 - نکاتی برای تمیز کردن موکت

تمیزی موکت با استفاده از دستگاه

 

 

شستشوی موکت

تمیز کردن موکت نیز مانند فرش ها و سایر وسایل باید هر چند وقت یک بار انجام شود. شستشوی  فرش ها تقریبا یک سال در میان انجام می‌شود. این که موکت از فرش سبک تر است و راحتی حمل کردن بعد شستشو را دارد باعث می‌شود که زود به زود آن را تمیز کنیم. البته اگر نیاز به شستشوی کامل باشد و لکه‌ای سطح نباشد که بشود راحت آن را تمیز و پاک نمود. پس بهتر است ابتدا بدانیم قصد تمیزی کامل داریم یا لکه‌ای که موجب کثیفی سطحی شده است.

نکات لازم هنگام تمیزی موکت 400x237 - نکاتی برای تمیز کردن موکت

رعایت نکات لازم هنگام تمیزی موکت

 

 

نکاتی برای تمیز کردن موکت

اگر به فکر تمیز کردن موکت  خود هستید باید چند نکته را در ابتدای کار رعایت کنید. شما ابتدا باید نوع الیاف موکت خود را بشناسید. قبل از هرگونه شستشویی باید موکت خود را به صورت کامل جاروکشی کنید که هیچ‌گونه گرد و غباری روی آن نباشد. اگر خودتان شستشو را انجام می‌دهید مواد شوینده مناسب با الیاف موکت خریداری کنید. اگر هم به شستشو با دستگاه را انتخاب می‌کنید باید به کسی که این کار را انجام دهد اطلاعات کاملی در مورد موکت خود به او بگویید.

 

موکت با دستگاه 400x266 - نکاتی برای تمیز کردن موکت

تمیزی موکت با دستگاه

 

 

انتخاب روش شستشو

تمیز کردن موکت به دو صورت سنتی و مکانیزه انجام می‌شود. با توجه به این که شما در تمیز کردن چقدر وسواس دارید و همچنین چه میزان می‌خواهید هزینه کنید روش انتخاب شستشو را تعیین می‌کند. هر روش تمیزی معایب و مزایای خاص خود را دارد. همچنین شما باید در نظر داشته باشید بعد از شستشو باید به فکر خشک کردن موکت باشید. یعنی باید شرایط محیطی اطرافتان را در شستشو در نظر بگیرید. شستشو و تمیزی مهم است اما این کار نباید باعث آسیب رسیدن به رنگ و یا بافت موکت بشود.

 

موکت به روش سنتی 400x255 - نکاتی برای تمیز کردن موکت

شستن موکت به روش سنتی

 

شستن به روش سنتی

میزان هزینه ای که میتوانید برای تمیزی موکت بپردازید مهم است اما چند نکته مهم‌تر نیز وجود دارد. اگر هزینه پرداخت شستشو با دستگاه را ندارید باید ابتدا به این که آیا توانایی شستن  در منزل را دارید، فکر کنید. بعد این نکته را در نظر داشته باشید که آیا جایی برای پهن کردن موکت برای خشک شدن دارید یا خیر. پس قبل از انتخاب روش سنتی شستشو این نکات را در نظر بگیرید. همچنین هنگام خرید موکت از فروشنده نوع الیاف موکت، نحوه ی شستشوی و مواد شوینده ی مناسب سوال بپرسید.

کردن موکت با استفاده از دستگاه بخار شوی 400x199 - نکاتی برای تمیز کردن موکت

تمیز کردن موکت با استفاده از دستگاه بخار شوی

 

تمیز کردن موکت به روش مکانیزه

یکی دیگر از روش ها شستشو به صورت مکانیزه میباشد. این روش برای کسانی که مکانی برای خشک شدن موکت ندارند، موکت هایی که چسبیده هستند و نمیشود که جدا شوند و یا برای مکان‌هایی چون هتل ها یا ادارات مناسب است. این شستشو به دو صورت انجام میشود روش اول این که کسانی که شستشو را انجام میدهند به منزل و یا محل کار شما بیایند و تمیزی را انجام دهند. یا این که آن ها موکت شما را به محل کارشان ببرند و در آنجا تمیزی انجام شود. دستگاه های مختلفی مانند دستگاه بخار شوی برای شستشو وجود دارند. دستگاه بخار شوی با قدرتی که دارد میتواند حتی لکه های چربی را نیز از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *