پایه

بهترین روش های نگه داری از موکت

 

نگه داری از موکت

نگه داری از موکت نیاز به رعایت چند اصل دارد که باید آنها را رعایت کنید. یعنی شما برای تمیز کردن لکه ها، از بین بردن کپک، شستشو و خشک کردن موکت باید اصل هایی را رعایت کنید. اما خیلی مهم است که شما از چه برندی کفپوش خود را انتخاب میکنید. یعنی خرید از یک برند مانند پالاز و ظریف مصور که سالیان متمادی تولید کننده بهترین ها بوده اند. حتما حین خرید از اصل بودن موکت اطمینان خاطر حاصل فرمایید. تاکید ما از یک برند معتبر به این دلیل است که شما بعد از مدت کوتاهی دوباره مجبور به خرید نشوید.

 

1 1 400x272 - بهترین روش های نگه داری از موکت

استفاده از پد موکت

 

نکات مهم نگه داری

نگه داری از موکت باعث میشود که طول عمر کفپوش را افزایش دهید. ابتدا باید بدانید که نگه داری اولیه  به این صورت است که شما  اگر موکتی که خریداری نموده اید به پد زیرین نیاز داشت پد را تهیه فرمایید. بعد از نصب پد موکت شما میتوانید موکت را نیز نصب نمایید. مهم بودن استفاده از پد به این علت است که بر طول عمر موکت افزوده میشود. همچنین اگر رنگ موکت به گونه ای باشد که به کف خانه رنگ پس بدهد پد موکت مانع از رنگی شدن کف میشود. همچنین برای قسمت های دیگری چون جلوی سینک و جلوی یخچال بهتر است که از موکت مقاوم در برابر رطوبت استفاده کنید.

2 1 400x267 - بهترین روش های نگه داری از موکت

جاروکشی موکت

جاروکشی موکت

جاروکشی هفتگی برای نگه داری از موکت و تمیزی آن بسیار کمک میکند. جاروکشی موکتی که پرزهای بلندی دارند به صورت هفتگی الزامی است. برای جلوگیری از رشد حشرات داخل موکت حتما باید هفته ای یک بار با یک مکش ملایم سطح موکت را تمیز نمایید. همچنین اگر حیوانات خانگی نگه میدارید بهتراست مقداری نفتالین زیر موکت بگذارید تا حیوانات خانگی به موکت آسیب نزنند. اگر حیوان باعث ایجاد  لکه هایی بر روی سطح موکت شد باید خیلی سریع آنرا تمیز کنید. چراکه پاک نکردن لکه ها باعث ایجاد لکه های زرد رنگ میشود که بیشتر دیده میشوند.

3 2 400x267 - بهترین روش های نگه داری از موکت

پاک کردن لکه های موکت

 

نحوه ی پاک کردن لکه ها

برای  نگه داری از موکت و پاک کردن لکه باید ابتدا بدانید که حتما باید از پارچه ای که رنگ پس ندهد استفاده کنید. ابتدا در نظر بگیرید که چه نوع مایع تمیزکننده ای باید برای موکت خود استفاده کنید. یعنی آن ماده شوینده باعث آسیب رسیدن به رنگ و جنس موکت نشود. اگر لکه کوچک و سطحی بود و قصد شستشوی کامل موکت را نداشتید بهتر است که خیلی سریع لکه را پاک نمایید. برای پاک کردن لکه باید خیلی سریع اقدام کنید چراکه اگر لکه باقی بماند آن لکه دیرتر پاک میشود. یا بعد از دیر پاک کردن یک لکه ی کمرنگ زرد رنگ بر روی موکت باقی بماند یعنی اثر آن دیده میشود. برای پاک کردن باید از یک پارچه ای که براثر خیس شدن با مواد شوینده رنگ پس ندهد و موکت را دچار رنگ جدید نکند استفاده کنید. بهتر است که از پارچه ی سفید با یک جنس مناسب استفاده کنید.

4 1 400x250 - بهترین روش های نگه داری از موکت

تمیز کردن موکت

 

زدودن لکه ها

بعد از شناخت کافی از جنس و کیفیت موکت شما به شستشوی موکت بپردازید. باید بدانید که نحوه ی پاک کردن لکه ها فرق میکند و برای نگه داری هرچه بهتر موکت نباید همه لکه ها را با یک روش تمیز نمود. برای زدودن لکه ها باید ابتدا شیوه ی تمیز کردن آن را بدانید. لکه هایی مانند قهوه و نوشابه بهتر است که ابتدا مقداری آب روی سطح موکت بپاشید بعد با یک پارچه خشک آنرا تمیزکنید. اگر پاک نشد از محلول آب و سرکه استفاده کنید تا پاک شود. برای پاک کردن لکه های روغنی نیز بهتر است که مقداری آرد بر روی لکه بریزید. سپس بعد از 10 الی 15 دقیقه آرد را جاروکشی و لکه را با یک دستمال پاک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *