پایه

چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است؟

 

آشپزخانه

یکی از مهمترین اصل ها زندگی برای ما ایرانیان دور هم جمع شدن هنگام غذا خوردن میباشد. آشپزخانه که به قلب خانه ملقب است، مهمترین بخش خانه به حساب میاید. چرا که ارتباط مستقیمی با سلامت ما دارد هر چقدر که انسان غذای سالم تری مصرف کند بدنی سلامت و تندرست خواهد داشت. پس وسایلی که برای آشپزخانه خریداری میکنیم بسیار حائز اهمیت هستند. باید بدانید که آشپزخانه چون تاثیر مستقیمی بر اشتهای اهالی خانه دارد باید قسمتی باشد حس تازگی و نشاط را به اهالی منتقل کند.

اشپزخانه 3 400x275 - چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است؟

آشپزخانه قلب خانه

طراحی و چیدمان دکوراسیون آشپزخانه

هماهنگی وسایل خانه با یکدیگر باعث چشم نوازی و منظم شدن خانه شما میشود. سعی کنید همیشه یک چیدمان هماهنگ با یک تم مشخص برای خانه خود داشته باشید. امروزه با کوچک تر شدن خانه ها آشپزخانه جزئی از پذیرایی شده است پس تم آنها باید باهم یکسان باشد. شما با صبحانه خوردن روز خود را شروع میکنید. پس باید برای انرژی گرفتن آَشپزخانه دارای نور باشد یا از رنگ های روشن استفاده شود. چه بسا بهتر که هم نور هم وسایل روشن با هم ترکیب زیبایی بسازند. عمدتا از رنگ های آبی آسمانی و سفید برای رنگ کابینت ها و کفپوش های کرم رنگ و یک موکت رنگ چرک تاب بسیار زیبا است.

2 300x300 - چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است؟

هماهنگی موکت کفپوش با کابینت ها

کفپوش آشپزخانه

موکتی برای آشپزخانه مناسب است که پرز های بلندی نداشته باشد. باید بدانید کفپوش آشپزخانه باید جنسی داشته باشد که در مقابل رطوبت های موجود در آشپزخانه مقاوم باشد. روزانه ممکن است خودتان در حین آشپزی یا کودکتان باعث ریختن مواد غذایی بر کف آشپزخانه شوید. بهتر است کفپوشی داشته باشید که نسبت به لکه ها مقاوم باشد و دیر کثیف شود. اما زود تمیزشدن و پاک شدن لکه ها تمیزی را برای ما آسان میکند. موکت بخاطر سبک بودن برای شستشو انتخاب خوبی برای آشپزخانه است.

3 1 300x300 - چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است؟

موکت آشپزخانه در برش های دلخواه

 

جنس موکت آشپزخانه

چون آشپزخانه مدام در معرض کثیف شدن قرار دارد پس نباید موکتی برای آشپزخانه انتخاب کرد که شستشوی آن سخت باشد. این نکته را باید بدانید که حتی اگر پرز های یک موکت کوتاه باشد جاروکشی برای تمیزی کامل کافی نیست. کفپوش آَشپزخانه باید سالی دو بار حداقل شسته شود چرا که روزانه قطرات روغنی و آب و مواد غذایی چربی مثل سس بر کف آشپزخانه ریخته میشود. موکت پروپیلن باتوجه به این که نسبت به لکه ها مقاوم بوده و همچنین زودتر تمیز میشود انتخاب خوبی است. توجه داشته باشید که پای سینک به علت شستشو مدام در معرض ریختن آب است. پس انتخاب کفپوشی که در برابر این رطوبت مقاوم باشد که خیلی زود دچار کپک زدگی نشود بسیار مهم است.

4 300x300 - چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است؟

موکت پروپیلن مناسب کفپوشی آشپزخانه

 

ابعاد و طرح کفپوش آشپزخانه

موکتی برای آشپزخانه مناسب است که 36 الی 48 سانتی متر از پایه های میز غذاخوری فاصله داشته باشد. چرا که وقتی صندلی ها را بیرون میکشید نباید پایه های صندلی روی سرامیک یا پارکت باشد. برای طرح و رنگ  نیز امروزه موکت ها با تنوع زیاد در طرح و رنگ بندی مورد استقبال خیلی از مردم قرار گرفته اند. از نظر رنگ بندی نیز همانطور که گفته شد موکت پروپیلن مناسب آشپزخانه است این موکت دارای تنوع در رنگ بندی میباشد. استفاده از رنگ های روشن درآشپزخانه باعث میشود که انرژی شما برای شروع یک روز خوب تقویت شود.

5 300x300 - چه موکتی برای آشپزخانه مناسب است؟

موکت کفپوشی زیبا و مناسب برای آشپزخانه

 

موکت پایتخت

فروشگاه موکت پایتخت با داشتن مشاور به شما در خرید موکتی برای آشپزخانه کمک میکند. بنابراین شما میتوانید با اطمینان خاطر موکت مورد نظر و دلخواه خود را برای آشپزخانه خانه تان انتخاب کنید. همچنین تمامی موکت های ظریف مصور و پالاز که بهترین برندهای تولید موکت در کشورمان هستند در این فروشگاه با قیمت مناسب پیدا میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *